2015 - S veteránmi okolo Súľovských vrchov


Prvý ročník každého podujatia je vždy čarovný. Organizátori do neho dajú toľko srdiečka, koľko vládzu a niekedy ešte o kúsok viac. Veterán Klub Manín zapojil všetky organizátorské schopnosti poprepletané s láskou k historickým vozidlám a znalosťou prostredia Rajeckej doliny, Považskej Bystrice, Strážovských vrchov a Súľova – z toho vyšiel kokteil, ktorý môžeme len odporučiť. Zdá sa, že sa začína pekná tradícia.




Amatérske video Pavla Kováčika. Ďakujeme.


Pavol Kováčik opäť pripravil ďalšie video z jezdy okolo Súľovských vrchov, tentokrát zo záberov z dronu.



V sobotu ráno, 22. augusta 2015, sa parkovisko pred reštauráciou Hošták zaplnilo 40 historickými vozidlami. Niektoré posádky merali ďalekú cestu, dokonca až z Českej Republiky, aby sa mohli zúčastniť  prvého ročníka nevediac, čo ich bude čakať. Za spomenutie stojí zopár zaujímavých kúskov, napr. trojmiestne športové vozidlo Simca Matra, Škoda 120 Verejná Bezpečnosť, Trabant Tramp - sériovo vyrábané kabrio, a mnoho iných vozidiel.





































Každá podobná akcia prináša zaujímavé momenty, najmä ak sa koná v peknom prostredí slovenskej prírody. Inak tomu nebolo ani pri trati s dĺžkou 111 km, ktorá bola rozdelená na 3 zaujímavé etapy. Prvá etapa štartovala v reštaurácii u Hoštáka, pokračovala popri rieke Váh až do Dolného Hričova. Odtiaľ, križujúc maličké obce, obkolesení peknou prírodou prešli posádky cez Žilinu do Rajeckých Teplíc.

Na námestí v tepliciach bola pre obyvateľov a kúpeľných hostí pripravená výstava veteránov. Atraktívnou pre verejnosť sa stala súťažná disciplína zvaná “koleso,” kde si jeden člen každej posádky preveril svoju zručnosť vymeniť koleso na automobile za určitý čas. Posádky sa museli vysporiadať aj s “kontrolnou otázkou” - disciplínou, kde cieľom sa bolo čo najbližšie priblížiť k správnemu výsledku. Najlepší čas kolesa a víťazi kontrolnej otázky boli na konci akcie ocenený. Diváci sa mohli zapojiť do ankety o najkrajší automobil a motocykel. Víťazný automobil sa stal Volkswagen Chrobák T 11 kabrio - 1973 pána Jozefa Zachara, najkrajší motocykel vyhral v Rajeckých Tepliciach pán Svetozár Lacko s Jawou 250 - 1965. Po vyhlásení výsledkov sa vyžreboval jeden hlasujúci divák, ktorý získal hodnotné ceny, ktoré venoval do súťaže sponzor podujatia Vladimír Kozoň.






 "Moderátor" akcie Vladimír Kozoň
 Príprava súťažnej disciplíny "koleso"
 Anketa o najkrajšie vozidlo

 Priebeh disciplíny "koleso"
 zápis výsledku













 Vyhlásenie výsledku ankety o najkrajšie vozidlo; žrebovanie jedného z divákov
 Najkrajší motocykel v Rajeckých Tepliciach - JAWA 250 1965
 Hrdý majiteľ víťazného motocykla Sveťo Lacko
 Najkrajší automobil v tepliciach sa stal VW Chrobák Cabrio - 1973 - Jozef Zachar


Druhá etapa trate z Rajeckých Teplíc, už neprechádzala frekventovanými úsekmi, ako tomu bolo počas prvej etapy v Žiline. Majitelia historických vozidiel si vychutnávali prejazd peknou prírodou cez Rajec do Domaniže, kde sa cez domanižskú dolinu dostali do Pružiny, ktorú však už strážia Strážovské vrchy. Po posilnení sa obedom, a zodpovedaní druhej kontrolnej otázky pristúpili organizátori k vyhláseniu výsledkov ankety o najkrajšie vozidlo, kotré v Pružine vyhrali Lenka Jakubíková s Trabantom Trampom - 1972 a motocykel ČZ 175 -  1974 s jazdcom Pavlom Červeným. 























Organizátori Luboš Šlapka, Michal Ušiak (starosta obce Pružina) a Zdenko Metzker
Trabat TRAMP - najkrajší automobil v Pružine




Piliere klubu (z ľava: Sveťo Lacko, Vlado Haidler, Janko Húska, Karol Farkašovský, Zdenko Metzker st.)






 Anketári počítajú hlasovacie lístky a vyhodnocujú anketu o najkrajšie vozidlo








Posilnení a plní síl sa pokračovalo poslednou etapou: z obce Pružina cez obce Pružinskej doliny, Sverepec, Považskú Bystricu a dediny Papradňanskej doliny až do Koliby v Papradne. V útulnej Kolibe bola akcia ukončená a vyhodnotená. Víťazom prvej kontrolnej otázky zameranej na počet základných typov motocyklov vyrábaných v Považských Strojárňach sa stal Daniel Škorvánek s vozidlom VAZ 2101 - 1978. Kedy sa začala a ukončila výroba motocyklov v Považskej Bystrici - to bolo predmetom druhej súťažnej otázky, s ktorou sa najlepšie popasoval príslušník Verejnej Bezpečnosti pán Emanuel Šulek. Najstarším zúčastneným automobilom bol Morris 8-E (1939) s vodičkou Erikou Moškovou; Pionieru 555 (1958) Ing. Petra Lovíška patrí ocenenie najstarši motocykel.





















Vyhodnocovanie súťažných disciplín
Ceny pre víťazov jednotlivých súťažných disciplín





 Odovzdávanie pamätných listov a cien víťazom








 Michael Zimányi priviezol na ukážku svoju motokáru

“Bolo mi cťou sa na akcii zúčastniť. Zvládli ste ju super na to že je to prvý ročník (čo sa nedá porovnať pri niektorých zrazoch). Dúfam že aj ďalšie akcie budú minimálne takéto vydarené,” povedal Jozef Zachar, účastník zrazu. “Sme veľmi prekvapení, že na akej úrovni to mladí chalani urobili,” zúčastnení. Organizačný výbor môže suverénne potvrdiť, že účastníci zrazu boli milo prekvapení s celkovým dojmom, priebehom a organizáciou. “Tešíme sa na ďaľší ročník podujatia a budeme sa snažiť, aby nasledujúce podujatie bolo minimálne na takej úrovni, ako bolo tohtoročné okolo Súľovských vrchov. Účasť krásnych vozov bola ozdobou našich ciest a prispela k pohodovej atmosfére. Spoločne sa podarilo priniesť radosť nielen účastníkom ale aj početnému publiku okolo trate. Ďakujeme.” 

Po slávnostnom ukončení akcie trochu adrenalínu pre ogranizačný výbor jazdou v teréne s UAZ-om 469.



odchod účastníkov






*********************************************************************************
 ŠTARTOVNÁ LISTINA

Š. Číslo
Meno
Vozidlo
Rok V.
1
Erika Mošková
Morris 8 series E
1939
2
Ing. Ján Chalmovský
Škoda Spartak
1957
3
Ing. Peter Lovíšek
Pionier 555
1958
4
Ladislav Dujka
Škoda Felícia
1960
5
Jozef Stuchlík
Hilman MINX 3C
1962
6
Jozef Capák
Trabant 600
1963
7
Svetozár Lacko
Jawa 250
1965
8
Peter Bisaha
Trabant 601
1965
9
Tomáš Ďuriš
Simca 1300
1966
10
Ladislav Csukás
GAZ 69M
1968
11
Ľubo Smatana
Škoda 1100 MB de Luxe
1968
12
Michal Haviar
Tatran S 125
1969
13
Zdenko Metzker
Wartburg 353
1971
14
Martin Fusek
Wartburg 353
1971
15
Vladimír Kozoň
Trabant TRAMP
1972
16
Jaroslav Dambor
FIAT 128 Sport
1972
17
Andrea Jakubíková
Trabant 601
1973
18
Jozef Zachar
VW T-11 chrobák kabrio
1973
19
Zdeněk Jasiok
VW T-11 chrobák
1973
20
Ľuboš Šlapka
Wartburg Tourist
1974
21
Pavol Červený
ČZ 175
1974
22
Ján Letavay
Triumph Spitfire 1500 US
1975
23
Daniel Škorvánek
VAZ 2101
1978
24
Jozef Hofierka
Trabant 601
1978
25
Martin Harvánek
VW T-11 chrobák kabrio
1978
26
Jozef Čiernik
Simca Matra
1978
27
Vladimír Moško
Uaz 469
1979
28
Jozef Stuchlík ml.
Škoda 120 
1979
29
Jozef Garabík
Trabant 601 S
1980
30
Mária Uherková
Uaz 452
1982
31
Emanuel Šulek
Škoda 120 VB
1983
32
Vladimír Haidler
Citroën 2CV
1985
33
Lenka Jakubíková
Trabant 1.1
1990
34
Milan Mitaš
Jawa 250
1974
35
Stanislav Šadlák
Jawa 250 automatik
1967
36
Katarína Ďurišová
Škoda 130 rapid
1984
37
Karol Farkašovský
Tatran S125
1964
38
Štefan Hladký
JAWA 350
1972
39
Michal Luhový
Jawa 250
1959
40
Vladimír Krutek
Škoda Felícia super 996
1963
*********************************************************************************